شماره ۶۴ فصل‌نامه حرفه هنرمند منتشر شد

شماره ۶۴ فصل‌نامه حرفه هنرمند به هنر‌های تصویری پرداخته است و در مقدمه عکاسی مستند اجتماعی آن می‌خوانیم:

چنان که می‌دانیم در الگوی تثبیت شده عکاسی مستند اجتماعی به تعریف جامع و مشخصی نرسیده‌ایم. این شکل از عکاسی مدام با گذر زمان و نگاه ما تغییر پیدا کرده و هویت معین خود را شاید بتوان گفت از دست داده است. اما چند چیز روشن است؛ خواست عکاس، جلب نگاه و آگاهی بخشی به بیننده است. عکاس آرزوی رفع معضلات و تغییر شرایط اجتماعی را دارد و این ممکن نیست مگر با مشارکت مای بیننده. نیت عکاس بیرون راندن نگرش انفعالی و جایگزین کردن آن با فاعلی کنش‌گرا است. در عکاسی مستند اجتماعی از این منظر چندان مجالی برای تفسیر باقی نمی‌ماند. تصویر واقعیت را چنان که هست پیش روی ما می‌گذارد. اگر هم جایی برای تفسیر باشد معمولا آن را با متن به حداقل می‌رسانند.

اشاره‌ای داشته باشیم به برخی عناوین:

– عکاسی مستند اجتماعی
– داستانی که روایت نشد
– میان‌کنش عکاسی مستند و هنری در تاریخ عکاسی
– قصه‌ی شاهد ایرانی
– شصت سال
– پانزده نکته درباره‌ی نقاشی‌های علی گلستانه
– چشم، چشم باقی می‌ماند
– رفتن، رسیدن و ایستادن
– در عجب مانده‌ام
– «نقاشی تاریخی» یا تصویر و تاریخ
– از «نقاشی تاریخی» به تصویر و تاریخ
– یاآوری ناگهانی: ۱۸ اکتبر ۱۹۷۷
– نقاشی از تاریخ-نقاشی از تراژدی
– یادداشتی در باب مجموعه‌ی ۱۸ اکتبر ۱۹۷۷ گرهارت ریشتر
– فجایع شنبه شب‌ها: ردپا و ارجاع در کارهای اولیه اندی وارهول
– زندگی ساده: پاستورالیسم و دوام آوردنمقوله ژانر در هنر معاصر
– انتخاب و چیزهای دیگر
– فاصله دو عکس
– در ستایش میان مایگی
– آنجا که خطر هست…
– نقدی بر نمایش طراحی های علی بهشتی
– نقدی بر نمایش طراحی‌های علی بهشتی
– درباره نقاشی‌های داوود امدادیان
– تن‌های خیابانی مارک کوهن و تنشِ شصت سال هم آغوشی، خورشید و شوک شدید
– رویدادی در سیاست فرهنگی یا موقعیتی خاص برای هنر
– گزارش هشتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران
وقت آن نیست با روندی کندتر حرکت کنیم؟

قیمت : ۲۵۰۰۰ تومان

برچسب ها
نظرات